Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Dr. Yıldırım Özer

Dr. Yıldırım Özer

#BitkilerŞifaKaynağı

Prostat Kanserini Önlemede Tavsiyeler ve Kaçınılması Gerekenler

01 Nisan 2021 - 19:55 - Güncelleme: 11 Ekim 2021 - 21:53

Dünyada her yıl 1 milyon 700 bin kişiye prostat kanseri tanısı konuluyor. Prostat kanseri, akciğer kanserinden sonra dünyada ve ülkemizde ikinci sırada yer alıyor. Birinci derecede akrabalarında prostat kanseri olan kişilerin de prostat kanserine yakalanma riskleri normal vatandaşlara göre 2 kat artmış durumda.

Biz doktorlar 50 yaşına girmiş erkeklerin yılda bir kere prostatlarını kontrol etmelerini, prostat spesifik antijen (PSA) dediğimiz kan tahlillerini yaptırmalarını öneriyoruz.



Birçok insan prostat kanserini nasıl önleyeceğini merak etse de, hastalıktan kaçınmanın tek bir yolu yoktur. Yaşlandıkça sağlıklı kalmak veya mevcut sağlık sorunlarını tersine çevirmek için çalışmak riskinizi azaltabilir. 

Araştırmacılar, diyet ve prostat kanserinin önlenmesi arasındaki ilişkiyi tam olarak açıklayamasada, belirli yeme alışkanlıklarının prostat kanserini önlemede yardımcı olabileceğini gösteriyor.

İşte prostat kanseri önlemede  tavsiyeler ve kaçınılması gereken gıdalar;

 

Yağ alımını azaltın . Daha az trans yağ  ve doymuş yağ tüketin. Margarin, palm yağı vb yağlar yerine Fındık, tohum ve balıklardan elde edilen omega-3 yağ asitleri, sızma zeytin yağı gibi doymamamış sağlıklı yağlara odaklanın.
Daha fazla meyve ve sebze yiyin . Bol yapraklı yeşillikler de dahil olmak üzere çok çeşitli ürünleri birleştirin. Pişmiş veya işlenmiş domateslerde bol miktarda bulunan antioksidan likopenin prostat kanseri hücrelerinin büyümesini yavaşlattığı bazı çalışmalarda gösterilmiştir. Turpgillerden sebzeler (örneğin brokoli ve karnabahar), kansere karşı koruma sağlayabilen sülforafan adı verilen bir bileşik içerir.
Yeşil çay ve soya, baklagil tüketin . Klinik araştırmalar, soya ve baklagillerin PSA seviyelerini düşürebileceğini ve yeşil çayın prostat kanseri riski yüksek olan erkeklerin riskini azaltmasına yardımcı olabileceğini açıkladı.
Kömürleşmiş et yemekten kaçının . Kızartma veya yüksek ısıda ızgara yapma sonucu oluşan kömürleşmiş et, kansere yol açan kimyasal bir bileşik üretebilir.

Sağlıklı Kilonuzu Koruyun

Obezite, daha agresif prostat kanseri gelişimi için bir risk faktörü olabilir. Genel olarak, kilo vermek ve yaşlandıkça sağlıklı bir kiloyu korumak, kanser ve diğer birçok sağlık sorunu riskinizi azaltmanıza yardımcı olabilir.

Düzenli Egzersiz Yapın

Egzersiz, sağlıklı bir kiloya ulaşmanıza yardımcı olmasının yanı sıra, iltihabı azaltabilir, bağışıklık fonksiyonunu iyileştirebilir ve hareketsiz bir yaşam tarzının bazı olumsuz sağlık etkileriyle savaşabilir - bunların tümü kanseri önlemeye yardımcı olabilir.

Sigarayı Bırakın veya Daha Az Tüketin

Sigarayı bırakmak, kanser riskinizi azaltmak da dahil olmak üzere sağlığınızı birçok yönden iyileştirebilir. Ve eğer içiyorsanız, bunu ölçülü olarak yapın. Bazı araştırmalar kırmızı şarabın sağlığınıza fayda sağlayabilecek antioksidan özelliklere sahip olduğunu öne sürüyor.

D Vitamininizi Artırın

Çoğu insan yeterli D vitamini alamaz . Prostat kanserine ve diğer birçok duruma karşı korunmaya yardımcı olabilir. D vitamini açısından zengin besinler,  tüm balıklar özellikle somon ve ton balığı, mantar, kefir, ayran, peynir, tereyağ, maydonoz, tahıl, yumurta sarısıdır.
 
Güneş daha iyi, daha kolay erişilebilir bir D vitamini kaynağı olduğundan, birçok uzman her gün 10 dakika güneşe maruz kalmanızı (güneş kremi olmadan) önerir. 
 Bununla birlikte, herhangi bir vitamin veya gıda takviyesi almadan önce doktorunuzla konuşmalısınız.

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum